wtorek, 25 pa藕dziernika 2022

3. LPS 馃崄 Dzie艅 Kundelka 馃崄 I Littlest Pet Shop I Torineko


 Cze艣膰! Tu Torineko ! Dzisiaj jest Dzie艅 Kundelka.


CO TO TAKIEGO ?

Chyba wszyscy mniej lub bardziej lubi膮 zwierz臋ta. W sumie to nie znam osoby, kt贸ra nie lubi艂aby 偶adnych zwierz膮t, co nie oznacza, 偶e takie przypadki si臋 nie zdarzaj膮. S膮 natomiast osoby, kt贸re ,,toleruj膮'' tylko te rasowe psy i tylko te rasowe koty. Nie jest to najlepsze (delikatnie m贸wi膮c, a raczej pisz膮c) post臋powanie, ale c贸偶... Gusty s膮 r贸偶ne... Mo偶na je lubi膰, oczywi艣cie, nawet bardzo. Zachwyca膰 si臋 niespotykanym wygl膮dem i osobliwymi cechami charakteru. Ale przecie偶 kundelki i dachowce te偶 zas艂uguj膮 na szacunek, mi艂o艣膰 i uwag臋! I te偶 mog膮 mie膰 niespotykany wygl膮d i osobliwe cechy charakteru. Ka偶dy pies czy kot jest inny. Inaczej wygl膮da, inaczej si臋 zachowuje. S膮 te偶 miesza艅ce, jednak nie s膮 one tak ,,rozchwytywane'' jak te rasowe psy czy koty. Dzie艅 Kundelka ma na celu zwr贸ci膰 uwag臋 na kundelki w艂a艣nie. Moj膮 uwag臋 zwr贸ci艂 tak偶e na dachowce :D Chc膮c, czy nie, kundelki 偶yj膮 raczej w cieniu tych rasowych ps贸w, a dachowce 偶yj膮 raczej w cieniu tych rasowych kot贸w. Oczywi艣cie s膮 ludzie, kt贸rzy wol膮 kundelki ni偶 rasowe psy oraz ludzie, kt贸rzy wol膮 dachowce ni偶 rasowe koty... Nale偶y pami臋ta膰, aby okazywa膰 kundelkom i dachowcom nale偶yte zainteresowanie nie tylko w ich 艣wi臋to, ale przez ca艂y rok!


CO Z LPS ?

LPS te偶 mog膮 obchodzi膰 Dzie艅 Kundelka. Co prawda nie dos艂ownie, ale w pewnym sensie. Zastanawiali艣cie si臋 kiedy艣 czy w艣r贸d figurek LPS s膮 kundelki? Nie ma. A przynajmniej ja si臋 z takowymi nie spotka艂am. A dlaczego nie ma? Wydaje mi si臋, 偶e dlatego, i偶 w sumie trudno by艂oby przedstawi膰 figurk臋 LPS w postaci w艂a艣nie kundelka; albo chocia偶 miesza艅ca. Ale to, 偶e Hasbro nie wyprodukowa艂o takich figurek nie oznacza, 偶e kundelk贸w w艣r贸d LPS rzeczywi艣cie nie ma. Kt贸re LPS s膮 bardziej po偶膮dane przez kolekcjoner贸w? Kt贸re LPS s膮 cz臋艣ciej kupowane? K贸re LPS s膮 ch臋tniej ,,zatrudniane'' do grania w filmach, do brania udzia艂u w sesjach zdj臋ciowych? POPy! Czyli ,,kundelkami'' w艣r贸d LPS s膮 te petshopy, kt贸re POPami nie s膮. Co gdyby w艣r贸d LPS by艂y same POPy? Ograniczono by si臋 tylko (albo nawet i a偶!) do pi臋ciu kszta艂t贸w: jamnik贸w, spanieli, dog贸w niemieckich, collie i shorthair贸w. Brzmi fajnie, prawda? No... nie do ko艅ca... Mo偶e tylko przez chwil臋... To rzeczywi艣cie s膮 艂adne i praktyczne figurki, ale stety / niestety (w艂a艣ciwe zaznaczy膰) nie zast膮pi膮 one tych figurek, kt贸rymi nie s膮. I kt贸rymi by膰 nie mog膮. A bynajmniej nie powinny. Mnie si臋 nie u艣miecha obsadzi膰, np. shorthair贸w i w roli mamy i w roli taty i w roli c贸rki. Dla mnie s膮 r贸wnolatkami. I w wi臋kszo艣ci, dziewczynami. Dla mnie, z jak偶e szerokiego asortymentu shorthair贸w teoretycznie (!) mo偶liwych do zdobycia, tylko (albo i a偶 :D) LPS #19, LPS #391, LPS #410 i LPS #994 (m贸j Raven) s膮 ch艂opakami.



Raven (zdj臋cie mojego autorstwa)

* s膮 r贸wnolatkami? Moje Meruit (#886) i Aisha (#2118), obydwie s膮 shorthairami, ale jednak jaka艣 r贸偶nica wieku mi臋dzy nimi jest * 

* jak zdob臋d臋 (czytaj: zrobi臋) jakie艣 ich wsp贸lne zdj臋cie to je tu wstawi臋 *

* ale to raczej b臋dzie trudne, bo one si臋 nie lubi膮... *

馃崄馃崄馃崄馃崄馃崄馃崄馃崄馃崄馃崄馃崄馃崄馃崄馃崄馃崄馃崄馃崄馃崄馃崄馃崄馃崄馃崄馃崄馃崄馃崄馃崄馃崄馃崄馃崄馃崄馃崄

W takim uk艂adzie rozumienie film贸w czy opowiada艅 z LPS mog艂oby by膰 lekko utrudnione...

馃崄馃崄馃崄馃崄馃崄馃崄馃崄馃崄馃崄馃崄馃崄馃崄馃崄馃崄馃崄馃崄馃崄馃崄馃崄馃崄馃崄馃崄馃崄馃崄馃崄馃崄馃崄馃崄馃崄馃崄

Wyobra偶acie sobie w roli antypatycznego somsiada innego petshopa ni偶 kt贸rego艣 z buldog贸w? Albo bierzecie pod uwag臋 tak膮 ewentualno艣膰, 偶e zasadnicz膮 babci臋 mog艂aby zagra膰 nie 艣winka, ale... Hmm... No nie wiem... No w艂a艣nie...




Na zdj臋ciu wy偶ej wspomniany buldog, kt贸ry roli antypatycznego somsiada mimo wspania艂ych referencji jeszcze sposobno艣ci odegra膰 nie mia艂. Na zdj臋ciu z c贸rk膮 Wiktori膮 (zaczytan膮 jak zwykle ^^)
fotostory z mojego filmu
LPS ☀ Typy Pla偶owicz贸w [TYPY] #1 ☀ I Littlest Pet Shop I Torineko




Na zdj臋ciu wy偶ej wspomniana zasadnicza / nadopieku艅cza (w艂a艣ciwe zaznaczy膰) babcia Balbinka z wnuczk膮 Frani膮.
fotostory z mojego filmu
LPS ☀ Typy Pla偶owicz贸w [TYPY] #1 ☀ I Littlest Pet Shop I Torineko

Takich przyk艂ad贸w jest naprawd臋 mn贸stwo! I zobaczcie o ile bardziej r贸偶norodne i ciekawsze s膮 filmy, gdy mamy dost臋pnych wi臋cej ni偶 pi臋膰 kszta艂t贸w LPS POP. No i s膮 艂atwiejsze w odbiorze, o czym napisa艂am ju偶 wcze艣niej.

馃崄馃崄馃崄馃崄馃崄馃崄馃崄馃崄馃崄馃崄馃崄馃崄馃崄馃崄馃崄馃崄馃崄馃崄馃崄馃崄馃崄馃崄馃崄馃崄馃崄馃崄馃崄馃崄馃崄馃崄

Oczywi艣cie POPy nie s膮 z艂e (przynajmniej nie wszystkie), ale w tym po艣cie skupiam si臋 na zaletach ,,kundelk贸w'', czyli tych ,,nie rasowych'' petshop贸w. Ja bardzo lubi臋 i POPy i nie POPy.

Z drugiej strony, co by by艂o gdyby nie by艂o takich kszta艂t贸w jak jamniki, spaniele, dogi niemieckie, collie i shorthairy? Hmm... By艂oby to na pewno bardzo trudne dla wielbicieli LPS POP. Dla mnie te偶 by艂oby to trudne. 
Mimo wszystko, mimo wszystkich niedogodno艣ci jakie wi膮偶膮 si臋 z popularno艣ci膮 owych kszta艂t贸w, jest chyba potrzeba, 偶eby w kolekcji by艂y tak偶e te wa偶niejsze figurki. Co mo偶e by膰, a nawet powinno by膰 rozumiane jako posiadanie w kolekcji tych bardziej ulubionych i mniej ulubionych kszta艂t贸w jak r贸wnie偶 bardziej ulubionych i mniej ulubionych konkretnych egzemplarzy danego kszta艂tu, kt贸re POPami by膰 mog膮, ale nie musz膮.

Jest jeszcze opcja, 偶e POPy by艂yby traktowane tak samo jak pozosta艂e LPS. Nawet je偶eli kto艣 by chcia艂 to chyba by ju偶 nie potrafi艂...

馃崄馃崄馃崄馃崄馃崄馃崄馃崄馃崄馃崄馃崄馃崄馃崄馃崄馃崄馃崄馃崄馃崄馃崄馃崄馃崄馃崄馃崄馃崄馃崄馃崄馃崄馃崄馃崄馃崄馃崄

W ramach LPSowego Dnia Kundelka mo偶na okaza膰 (wi臋ksze ni偶 dotychczas) zainteresowanie LPSom, kt贸re nie s膮 POPami. Nawet cz臋艣ciej ni偶 dwa razy w roku, ale chocia偶 dobre i to.

馃崄馃崄馃崄馃崄馃崄馃崄馃崄馃崄馃崄馃崄馃崄馃崄馃崄馃崄馃崄馃崄馃崄馃崄馃崄馃崄馃崄馃崄馃崄馃崄馃崄馃崄馃崄馃崄馃崄馃崄

To na tyle w tym po艣cie, do zobaczenia w kolejnych postach i papa!

~Torineko

4 komentarze:

  1. Oj tak, jak mi przeszkadzaj膮 tacy ludzie. Moja kuzynka kiedy艣 pokaza艂a mi og艂oszenie na olx z koci臋tami, zapyta艂a jaka to rasa. Odpowiedzia艂am, 偶e dachowce, a ona "fuj". Od tej pory rozpaczam przed ka偶dym jej przyjazdem. Bardzo fajnie wyt艂umaczy艂a艣 to na przyk艂adzie figurek (:

    OdpowiedzUsu艅
    Odpowiedzi
    1. Ojnienie, dachowce to moja ulubiona rasa kot贸w :]
      Ja te偶 bym rozpacza艂a, dla mnie s膮 one bardziej warto艣ciowe ni偶 te okrzykni臋te jako rasowe.
      Ja na moim miejscu wnios艂abym sprzeciw odno艣nie przyjazd贸w mojej kuzynki gdybym mia艂a tak膮 maj膮c膮, nazwijmy to, mieszane uczucia odno艣nie kot贸w...

      To jestem naprawd臋 zadowolona 偶e przyk艂ady by艂y tak trafne (:

      Usu艅
  2. Z wiekiem zaczynam, o zgrozo, coraz bardziej lubi膰 LPS pieski i kotki... Ale jestem #teamniepop. Wszystkie pancerniki i oposy dostaj膮 ode mnie mi艂o艣膰. <3

    -mcw

    OdpowiedzUsu艅
    Odpowiedzi
    1. To ja jak by艂am ma艂a nie mia艂am du偶o piesk贸w i kotk贸w...
      Najbardziej lubi艂am misia i kr贸lika <3 Misie to dalej jedne z moich ulubionych kszta艂t贸w, mam ich niez艂膮 gromadk臋 :D I s膮 oni jednymi z moich ulubionych LPS贸w ^^
      Ja bardzo lubi臋 i LPS POP i lps nie pop...
      Ooo, pancernik to moje pierwsze kiedykolwiek LPSowe marzenie, taki poczt贸wkowy! ^^
      Spe艂nione po wielu latach... No co? Nie by艂o okazji :]
      Oposy natomiast zupe艂nie mi nie podesz艂y, mia艂am kiedy艣 jednego i szybko go komu艣 odda艂am.

      Usu艅